Το λογισμικό ECO TUNING εγκαταστάθηκε σε σκάφος τον Ιούλιο του 2021 και πραγματοποιήθηκε δοκιμή σε πορεία στην θαλάσσια περιοχή ανοικτά του Dover στο Ην.Βασίλειο.
Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε σε συνθήκες ήρεμης θάλασσας και οι ενδείξεις κατανάλωσης καυσίμου λήφθηκαν με ψηφιακό όργανο μέτρησης ροής καυσίμου (flow meter) όσο ο Κυβερνήτης κράτησε τις μηχανές σε σταθερές σ.α.λ., με αυτόν τον τρόπο μετράται η κατανάλωση του κινητήρα χωρίς να επηρεάζεται από τις μεταβλητές που αφορούν το βήμα της προπέλας αλλά και την τριβή στην καρίνα.
Σαν σημείο αναφοράς λαμβάνεται ο επίσημος χάρτης κατανάλωσης της Scania Marine όπως δημοσιεύεται στο τεχνικό φυλλάδιο του κινητήρα D16 076M και πάνω σε αυτόν σημειώνεται η γραμμή με την κατανάλωση καυσίμων λτ/ώρα με χρήση λογισμικού FILOS PRO TUNING
Dover 7/2021 Test Scania Marine D16 076M
r.p.m. | Stock lt/h | Tuned lt/h | lt/h eco | % |
---|---|---|---|---|
1300 | 50 | 45,150 | 4,850 | 9,700 |
1700 | 90 | 82,200 | 7,800 | 8,667 |
2100 | 165 | 154,600 | 10,400 | 6,303 |
Τα στοιχεία εργοστασιακών μετρήσεων βασίζονται στον πίνακα Τεχνικών Χαρακτηριστικών της Scania Marine για το μοντέλο D16 076M όπως δημοσιεύονται στο επίσημο ηλεκτρονικό έντυπο.
Η μαύρη γραμμή αντιστοιχεί στην κατανάλωση λίτρων/ώρα με εργοστασιακό λογισμικό.
Η κόκκινη καμπύλη αντιστοιχεί στην κατανάλωση με ECO TUNING.