Το λογισμικό ECO TUNING εγκαταστάθηκε σε σκάφος τον Ιούνιο του 2020 και δοκιμάστηκε σε πορεία στην θαλάσσια περιοχή ανοικτά του Λαυρίου.
Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε σε συνθήκες ήρεμης θάλασσας και οι ενδείξεις κατανάλωσης καυσίμου λήφθηκαν με ψηφιακό όργανο μέτρησης ροής καυσίμου (flow meter), όσο ο Κυβερνήτης κράτησε τις μηχανές σε σταθερές σ.α.λ.. Με αυτόν τον τρόπο μετράται η κατανάλωση του κινητήρα χωρίς να επηρεάζεται από τις μεταβλητές που αφορούν το βήμα της προπέλας αλλά και την τριβή στην καρίνα.
Σαν σημείο αναφοράς λαμβάνεται ο επίσημος χάρτης κατανάλωσης της Volvo όπως δημοσιεύεται στο τεχνικό φυλλάδιο του κινητήρα Volvo Penta D13 800 και πάνω σε αυτόν σημειώνεται η γραμμή με την κατανάλωση καυσίμων λτ/ώρα με χρήση λογισμικού FILOS PRO TUNING
Lavrio 6/2020 Test Volvo Penta D13-800
r.p.m. | Stock lt/h | Tuned lt/h | lt/h eco | % |
---|---|---|---|---|
1200 | 28 | 25,704 | 2,296 | 8,200 |
1400 | 40 | 36,8 | 3,200 | 8,000 |
1800 | 70 | 64,54 | 5,460 | 7,800 |
2000 | 100 | 93,8 | 6,200 | 6,200 |
2200 | 133 | 125,02 | 7,980 | 6,000 |
Η μαύρη γραμμή αντιστοιχεί στην κατανάλωση λίτρων/ώρα με εργοστασιακό λογισμικό.
Η κόκκινη καμπύλη αντιστοιχεί στην κατανάλωση με ECO TUNING.